Skip links

Film reklamowy czy animacja? – Czyli czym się różnią i jaką formę promocji wybrać?

Tworząc treści dla odbiorców najlepiej zdecydować się na formę wizualną, a dokładnie na spot wideo. Jest to niezawodny sposób, pozwalający przekazać wiele informacji, nie tylko w krótkim czasie, ale i w ciekawej formie. W końcu nie bez przyczyny jest to jeden z najważniejszych nośników marketingowych XXI wieku. Rozwiązania są dwa – klasyczny film oraz animacja. Nie wiesz, która opcja będzie dla Ciebie najodpowiedniejsza? Zapraszamy do lektury!

Zalety animacji

  • niskie koszty produkcji,
  • skutecznie angażuje odbiorców,
  • niemalże niczym nieograniczone możliwości – twórcy zajmują się kreacją bohaterów filmu, którzy mogą przybrać dowolną postać, a sama produkcja może być przedstawiona w różnoraki sposób, np. w formie klasycznej kreskówki 2D lub filmu 3D,
  • doskonały sposób na przedstawienie nawet trudnych zagadnień i skomplikowanych informacji w dostępnej dla odbiorców formie,
  • większość reklam wyświetlanych w Internecie lub telewizji przybrała formę tradycyjną, więc animacja wyróżnia się na ich tle.

Zalety filmu

  • prosty i szybki sposób przekazania informacji,
  • łatwość wywołania emocji – odbiorca odnosi wrażenie, jakby był częścią historii,
  • możliwość pokazania nawet najdrobniejszych detali produktu,
  • możliwość pokazania sposobu obsługi produktu,
  • jest bardzo uniwersalny i może być wykorzystany zarówno w telewizji, jak i w Internecie, np. na Twojej stronie internetowej, Vimeo, Facebooku, YouTube, LinkedIn, itp.

Co wybrać – animację czy klasyczny film?

Oba rozwiązania są bardzo atrakcyjne i w połączeniu z odpowiednią oprawą dźwiękową mogą gwarantować wspaniały efekt. Ostatecznie, wybór środka przekazu zależy, chociażby od rodzaju treści, którą chcemy rozpowszechnić. Czy film ma mieć charakter promocyjny lub reklamowy? A może potrzebujesz filmu instruktażowego lub szkoleniowego? Teledysk, wideorelacja, czy czołówka programu telewizyjnego?

Ważną rolę odgrywa również odbiorca, do którego chcemy trafić i jak najlepiej odnieść się do jego potrzeb. Kluczowe są także indywidualne wymagania oraz oczekiwania Klienta.

Należy pamiętać jednak, by cała koncepcja odpowiadała profilowi danego przedsiębiorstwa i miała spójny charakter. W końcu będzie to wizytówka Twojej firmy.