Skip links

Animacja 2D, 2,5D, a może 3D? Nie wiesz czym się różnią? – Wyjaśniamy!

Tego rodzaju projekty cieszą się nieustannie rosnącym zainteresowaniem. Jest to bardzo przystępna forma przekazu, która umożliwia transmisję dowolnej wiadomości w bardzo ciekawym wydaniu. Dobrze zaprojektowana i wykonana animacja może zainteresować potencjalnych odbiorców. Ponadto, jest to odpowiednia forma reklamy zarówno dla małych i nowych przedsiębiorstw, jak i dużych firm. Mogą być to typowe reklamy i filmy promocyjne, ale i filmy instruktażowe, czy korporacyjne oraz kampanie internetowe. Aktualnie, dzięki zaawansowanym technologiom istnieje kilka rodzajów animacji – 2D, 2,5D oraz 3D. Nie wiesz, którą wybrać? Zapraszamy do lektury!

Animacja 2D

Jest to najbardziej klasyczna, a jednocześnie najpopularniejsza forma przekazu wykorzystująca sztukę tworzenia ruchomych obiektów za pomocą komputerów. Może być to zarówno podstawowy film ukazujący przekaz w prosty sposób, jak i bardzo rozbudowany projekt. Jest to zatem uniwersalny wybór, który wykorzystywany jest przez wiele firm na całym świecie. Sprawdza się do telewizyjnych spotów reklamowych, reklam online, stron internetowych, filmów promocyjnych i korporacyjnych czy wideo billboardów.

Animacje 2,5D

W dużym skrócie, przedstawia płaskie obiekty umieszczone w trójwymiarze. Najczęściej wykorzystywana jest w wypadku gier komputerowych. Umożliwia pokazanie postaci w tzw. półprofilu i sprawdza się szczególnie dobrze, gdy chcemy, by dane elementy sprawiały wrażenie trójwymiarowych.

Animacje 3D

Wykorzystuje bardziej zaawansowane metody wizualizacji. Dzięki temu przedmioty czy postacie mogą być przedstawione w trójwymiarze. Pozwala szczegółowo pokazać dany produkt czy usługę – w bardziej obrazowy sposób niż w wypadku produkcji 2D czy 2,5D. Sprawdza się również do prezentacji projektów nieistniejących jeszcze produktów czy obiektów, zjawisk fizycznych, mechanizmów i budowy maszyn, a także procesów technologicznych i przemysłowych oraz wnętrz architektonicznych. To kreatywne rozwiązanie, które z powodzeniem wykorzystywane jest przez małe i duże firmy w różnych branżach.