Czy istnieją branże, które są „nieatrakcyjne” dla kamery? Dla nas odpowiedź jest krótka – nie! Wystarczy odpowiednie przygotowanie, doświadczona ekipa i otwartość klienta. Dzięki temu nawet z tych mniej widowiskowych zawodów można stworzyć filmowe perełki! Jak? Odpowiemy na to pytanie na przykładzie naszej wieloletniej współpracy z Geobear Sp. z o.o.
Trudna branża?
Na wstępie warto powiedzieć, czym zajmuje się Geobear. To firma specjalizująca się w iniekcjach geopolimerowych – czyli nowoczesnej technologii stosowanej w budownictwie, polegającej na wzmacnianiu gruntu i podbijaniu fundamentów. Brzmi jak wyzwanie dla filmowca, prawda? Ale dla nas to okazja do stworzenia oryginalnego materiału wideo, który nie tylko zachwyci wizualnie, ale też spełni oczekiwania biznesowe klienta. Ale jak podejść do tego typu realizacji?
Na początek: Poznaj klienta
Podstawą wyprodukowania dobrego materiału filmowego jest poznanie klienta i jego potrzeb. Niezwykle ważną rolę odgrywa tutaj rzetelny wywiad i solidny brief: Czym zajmuje się firma? Kim są jej klienci i konkurencja? Jakie działania były realizowane do tej pory i z jakim skutkiem? Bez wątpienia w tym aspekcie pomaga długoterminowa współpraca. Nasze spoty reklamowe dla Geobear tworzymy już od ponad trzech lat, co pozwala nam na dokładne poznanie nie tylko potrzeb firmy, jej wymagań i oczekiwań, ale także przybliża nam specyfikę tej branży.
Logistyka to podstawa!
Kolejnym krokiem jest ustalenie, co dokładnie ma zostać nagrane. Innego podejścia będą wymagały filmy nastawione na szerokie, przestrzenne kadry, uwzględniające dużą inwestycję budowlaną, a innego filmy przedstawiające pracę w zamkniętych przestrzeniach lub na niewielkich obszarach – z każdym z tych przypadków mieliśmy do czynienia podczas nagrywania materiałów dla Geobear.
Należy także zwrócić uwagę na wyzwanie związane z nagrywaniem wypowiedzi specjalistów, którzy chociaż są mistrzami w swoim fachu, to ich doświadczenie w pracy z kamerą może okazać się nieco mniejsze. Takie wypowiedzi warto nagrać na początku realizacji materiału, a dopiero później skupić się na rejestracji innych ujęć.
Montaż i postprodukcja, czyli czas na „magię kina”
Można powiedzieć, że na tym etapie dzieje się prawdziwa „magia”. Odpowiednia dynamika ujęć, dobrze dobrana muzyka, ciekawe i płynne przejścia, oraz dodatkowe efekty wizualne, np. animacje 3D – wszystko to sprawia, że pozornie „nieatrakcyjne” dla kamery branże, zaczynają przyciągać wzrok potencjalnych klientów zamawiającego.
Montażysta sklejający cały materiał, powinien przede wszystkim zrozumieć specyfikę branży, dla której powstaje spot. W końcu zupełnie inaczej będzie wyglądał film reklamujący zabawki, a inaczej film wizerunkowy dla firmy z sektora przemysłowego. Dobór odpowiednich elementów takich jak kadry, montaż, czy kolory, powinien być uzależniony od odbiorcy, do którego kierowany jest materiał. Inne środki zastosujemy w przypadku spotu przeznaczonego dla dziecięcej grupy odbiorców, a innych użyjemy w przypadku filmu biznesowego kierowanego do profesjonalistów i specjalistów z danej branży.
A co na to klient?
“Bee Production naprawdę świetnie sobie radzi z tzw. ‘trudnymi’ realizacjami. Specyfika naszej działalności, rzeczywiście jest niszowa i to, co najważniejsze, dzieje się poza wzrokiem. Dodatkowo, są to często mało spektakularne dla kamery miejsca. Niemniej jednak ekipa Bee Production potrafi tak ‘ograć’ i zmontować temat, że ich filmy są dynamiczne, angażujące i interesujące dla naszych odbiorców. Prowadzimy kanał na YT i często nasi klienci stamtąd właśnie przychodzą, odwołując się do publikowanych tam treści video.
Od lat współpracujemy z tym samym operatorem i montażystą, którzy już rozumieją proces techniczny i kolejność prac oraz nasze potrzeby marketingowe. Dzięki temu współpraca jest płynna, a realizacja materiału naprawdę super szybka, bo po prostu ilość uwag i poprawek do pierwszej wersji filmu jest minimalna.”
Stawiamy na efekt!
Niemożliwe dla nas nie istnieje! Każdy temat, nawet pozornie mniej atrakcyjny można ciekawie przedstawić za pomocą video, tak aby przyciąć uwagę odbiorcy. Kluczem do sukcesu są dobre relacje z klientem, doświadczony zespół i kreatywne podejście do każdego tematu. 😊