Skip links

Dlaczego warto postawić na animację reklamową w marketingu?

Chociaż aktualny rynek praktycznie nieustannie testuje coraz to nowsze strategie i narzędzia, to niektóre z tradycyjnych form reklam i innych filmów wyróżniają się bardzo dobrą skutecznością nawet dziś. Jedną z nich jest animacja. W marketingu z powodzeniem wykorzystywana jest przez największych gigantów na rynku, takich jak Microsoft czy Slack. Dowiedz się więcej i odkryj jej zalety.

Marketing – dlaczego warto postawić na animację reklamową?

W dzisiejszym świecie, w którym królują platformy społecznościowe przepełnione krótkimi formami przekazu, to właśnie animacja jest ciekawym wyróżnikiem. W marketingu nie widzimy jej zbyt często, co pozwala zatem wyróżnić się z tłumu, a co za tym idzie – zapaść w pamięci widzów. Jest to także skuteczna forma zachęty w dłuższej formie, np. na YouTube czy w telewizji.

Przykładowo, tak zwane “explainer videos” to forma reklamy, która w prosty sposób omawia dany koncept za pomocą namalowanych kreską postaci. Jest zatem to interesująca alternatywa dla filmów, pozwalająca na łatwe i przyjemne objaśnienie nawet najbardziej zawiłych procesów czy pokazanie struktury przedmiotów o skomplikowanej budowie. Ponadto, wbrew pozorom tego rodzaju materiały są niezwykle uniwersalne oraz przeznaczone do odbiorców w każdym wieku – zarówno dla dzieci i młodzieży, jak i dorosłych. Pozwala dotrzeć do większej liczby odbiorców i potencjalnych klientów.

W porównaniu z tradycyjną formą filmu, animacja reklamowa w marketingu jest stosunkowo tania. Filmy z aktorami, montażem, a nawet i efektami specjalnymi wymagają użycia specjalnego sprzętu, studia nagrań itd. Z kolei stworzenie animacji od podstaw jest znacznie tańsze zarówno w przypadku 2D, jak i 3D.

Animacja daje niemalże nieograniczone możliwości reklamowe. Możesz stworzyć swój własny, oryginalny styl, w którym utrzymane będą Twoje wszystkie materiały marketingowe, co z kolei pomaga w budowaniu wizerunku marki. Jest to forma promocji, która lubi niekonwencjonalne rozwiązania i abstrakcyjne pomysły przyciągające nowych odbiorców. Spróbuj i przekonaj się o jej mocy.

Comments are closed.