Skip links

5 powodów dlaczego warto inwestować w wideo marketing

„Content is the king!” – to jedno z najczęściej powtarzanych zdań w branży reklamowej. Jaki “content”, czyli jakie treści są najbardziej angażujące? Takie, które przyciągają odbiorców. Dlatego atrakcyjne treści wideo stają się coraz popularniejsze i przynoszą markom coraz większy zysk.

Analitycy z firmy Wyzowl sprawdzili, że w 2016 roku 61% firm, które współpracują z Wyzowl, zaczęło reklamować się używając do tego treści wideo. Z tych przedsiębiorstw 66% to debiutanci na rynku filmowej reklamy, co pokazuje skalę wzrostów.

Te dwie statystyki to tylko początek długiej listy argumentów, dla których warto inwestować w wideo marketing. Im szybciej tym lepiej, bo konkurencja z pewnością już szuka agencji, która stworzy wysokiej jakości treści wideo.

1. Treści wideo sprzedają
Zacznijmy od realnych pieniędzy. Badacze z firmy EyeView sprawdzili, że treści wideo sprzedają i to bardzo dobrze. Publikując film na stronie produktu możemy osiągnąć współczynnik konwersji rzędu 80% niezależnie od branży. Koleje badanie wskazuje, że 74% oglądających kupiło produkt lub usługę, jeśli spodobał im się film, który widzieli. Właściwie moglibyśmy skończyć na tym punkcie, bo w biznesie chodzi o zysk, ale pozostałe punkty też są ważne.

2. Wideo gwarantuje wysoki ROI
Inwestycja w film bardzo się opłaca. Właściciele 76% firm, które zainwestował w wideo marketing twierdzi, że to był strzał w dziesiątkę, bo osiągnęli bardzo wysoki ROI (ang. return on investment, zwrot z inwestycji). Najlepiej dostarczyć użytkownikowi wysokiej jakości kontent wyprodukowany przez profesjonalistów, jednak nawet klipy nagrane telefonem przyniosą marce pozytywny efekt finansowy.

3. Filmy budują zaufanie
Klient nie kupi oferowanego przez markę produktu, jeśli nie ufa producentowi. Wydając swoje pieniądze użytkownik chce mieć pewność, że np. buty, które kupuje nie rozkleją się po pierwszym treningu. Mark Schaefer, dyrektor wykonawczy Schaefer Marketing Solutions, twierdzi, że: “Nowa era wideo marketingu musi być czymś więcej niż dostarczaniem użytkownikom dobrej jakości treści. Filmy powinny budować zaufanie do marki. Jak? Przydatni są celebryci, którzy łatwo mogą rozprzestrzeniać treści w mediach społecznościowych”.

4. Google kocha wideo
Treści wideo sprawiają, że użytkownik spędza więcej czasu na stronie firmy. Im dłuższa obecność internauty na stronie, tym lepiej strona będzie się pozycjonować w Google. Dlaczego? Bo Google uzna, że na stronie marki jest wysokiej jakości treść, która przyciąga użytkownika, a taką treść warto pokazywać innym użytkownikom internetu.

Statystyki Moovly mówią same za siebie: witryna, na której umieszczono film 53 razy częściej pojawia się w wynikach wyszukiwania Google niż strona bez filmu. Google jest właścicielem serwisu YouTube, więc w ostatnim czasie nastąpił wzrost udziału filmów w wynikach wyszukiwania.

5. Użytkownicy smartfonów oglądają, oglądają i oglądają
Dziś mało który użytkownik smartfona nie ma pakietu danych internetu. To sprawia, że telefony stały się przenośnymi odtwarzaczami wideo. Są wygodne, bo można je wyciągnąć w czasie długiej podróży pociągiem lub kilkuminutowego dojazdu komunikacją miejską do pracy.

Od trzeciego kwartału 2013 roku do dziś liczba wyświetleń filmów na telefonach wzrosła o 233%. Serwis YouTube podaje, że konsumpcja mobilna wideo wzrasta każdego roku o 100%.

Wymienione punkty wskazują, że wideomarketing już teraz jest skuteczną formą reklamy, a wskaźniki będą tylko rosły. Dlatego w BeeProduction produkujemy filmy skrojone na miarę potrzeb klienta, żeby wspólnie budować zaufanie do marki wśród użytkowników i poszerzać jej zasięg.