Skip links

Skąd czerpać pomysły na filmy reklamowe

Jeżeli chcesz, aby Twój produkt stał się bardziej popularny, a firma zwiększyła obroty, prawdopodobnie któregoś dnia obudzisz się z myślą, by stworzyć film reklamowy, który wypromuje to, co masz do zaoferowania. Pomysł o stworzeniu filmu to naturalna kolej rzeczy, która przychodzi łatwo, lecz sam pomysł na film – już nie zawsze. Gdzie zatem szukać inspiracji do stworzenia takiego spotu? – Oto kilka wskazówek: tych najbardziej oczywistych i tych, z których niekiedy nie zdajemy sobie sprawy.

1. Twój produkt…
…to Twój główny bohater. Przeanalizuj jego cechy i sytuacje, w których znajduje zastosowanie, a następnie wyobraź sobie historię, w której jest on lekiem na wszelkie problemy. Jest to klasyczna forma pisania filmów reklamowych, a jej skuteczność i efekty możesz śledzić każdego dnia na ekranie własnego telewizora czy komputera.

 2. Twoja firma i jej najbliższe otoczenie
Kolejnym źródłem inspiracji może być zwrócenie uwagi na wszystko, co związane z firmą, jej filozofią, celami. Każda firma posiada indywidualne wartości i zatrudnia wyjątkowych ludzi. Wykorzystaj ten atut, a sam będziesz zaskoczony pomysłami, które przyjdą Ci do głowy.

 3. Media i obecne trendy
Pamiętaj, że ludzie lubią to, co już znają. I choć nowatorskie rozwiązania niekiedy podbijają serca odbiorców, tak znane schematy i trendy czasami okazują się najbezpieczniejszym i najskuteczniejszym rozwiązaniem. Przejrzyj media społecznościowe, poczytaj prasę, obejrzyj kilka najnowszych filmów. Zainspiruj się i wymyśl autorski film reklamowy w oparciu o to, co obecnie ludzie lubią najbardziej.

4. To, co wewnątrz Ciebie
Twoją najsilniejszą bronią jest Twoja własna wyobraźnia. Usiądź spokojnie, wyprostuj nogi, zamknij oczy, odetchnij… Zrelaksowany umysł jest prawdziwą skarbnicą pomysłów, które w pędzie codzienności nawet nie przeszłyby Ci przez myśl. Spokój, spokój, i jeszcze raz… spokój. Tak brzmi recepta na niekonwencjonalne idee.

5. Najlepsze scenariusze pisze samo życie 
Otwórz oczy, rozejrzyj się wokół, zacznij zauważać drobne detale dnia codziennego. Wyłapuj smaczki, których inni nie zauważają. Stań się bardziej wrażliwy, a zaczniesz dostrzegać prawdziwe skarby tuż pod własnymi nogami. Skarby, które zaowocują niespotykanymi pomysłami na Twój własny film reklamowy.

Tych kilka prostych wskazówek może nakierować Cię na właściwy trop w trakcie pracy nad autorskim pomysłem filmu reklamowego. Jeśli jednak w dalszym ciągu wahasz się nad różnymi opcjami, zgłoś się do nas. Nasz Dział Kreatywny zaopiekuje się pracą koncepcyjno-scenariuszową, a my wspólnie stworzymy Twój niepowtarzalny film reklamowy!