Z uwagą czytasz każde słowo. Analizujesz podpunkty i paragrafy, zgłębiasz instrukcję strona po stronie, a następnie… – Zaraz, chwila, co tam pisali na początku…?
Znasz to uczucie? – Pora na dobre wieści! Otóż rozwiązanie tego problemu znajduje się bliżej, niż myślisz, a jest nim film instruktażowy.
Technika ta gwarantuje przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi widza oraz przekazanie większej ilości informacji w krótkim czasie, a to zaledwie niektóre z jej zalet. Poniżej kilka cech, które pozwolą Ci w pełni uświadomić sobie korzyści z niej płynące.
- Skuteczność
Główną zaletą filmów instruktażowych jest nowoczesny i ciekawy sposób przekazywania informacji. Wizualna forma przekazu angażuje widza w silniejszym stopniu, niż klasyczna forma instrukcji, a dodatkowo wpływa na stopień zapamiętywanych informacji (ilość angażowanych zmysłów decyduje o skuteczności zapamiętywania). Dodatkowym atutem jest tu możliwość zaprezentowania produktu czy przedstawianych czynności, czego nie odzwierciedli najdokładniejszy opis tekstowy.
- Możliwości eksploatacyjne
W dobie Internetu materiał elektroniczny to już praktycznie codzienność. Wyróżnia go niski koszt i czas doręczenia, który zależy wyłącznie od szybkości łącza internetowego. Co więcej, gotowy film można zamieścić na portalach społecznościowych czy stronie internetowej, co zapewnia nieograniczony dostęp do przekazywanych treści.
- Dodatkowa reklama
Internet to świat z otwartym dostępem niemal w każde miejsce. Umieszczając w nim video, jednocześnie gwarantujesz sobie dodatkową reklamę dostrzegalną przez wszystkich, którzy odwiedzają Twoją stronę. Dobrze wykonany film, w którym udzielasz fachowych porad, upewnia odbiorcę w przekonaniu, że ma do czynienia z rzetelną, profesjonalną firmą, która oferuje usługi najwyższej jakości.
- Zbierasz to, co zasiejesz
Ludzie powiadają, że nie ma nic za darmo, ale – jak twierdzą ci sami – stereotypy są po to, by… je łamać. Udziel potencjalnemu klientowi kilku cennych, darmowych wskazówek, których nie dostanie nigdzie indziej. Wykaż inicjatywę i zaprezentuj otwartość, jakiej nie zapewni konkurencja. Pozytywna energia powraca, a wraz z nią lojalny klient, któremu bezinteresownie ofiarowałeś część swojej specjalistycznej wiedzy.
- Identyfikacja z produktem / firmą
Filmy tego rodzaju mają również pewną cechę psychologiczną. Kiedy widz ogląda instruktaż dotyczący konkretnego produktu, jednocześnie zaczyna się z nim utożsamiać. Działanie to na poziomie nieświadomym zbliża odbiorcę, klienta czy potencjalnego kupca z produktem i usługą, a nawet całą marką.
Decyzja o inwestycji w instruktaż należy niekiedy do odważnych. W istocie jest to jednak świetna okazja na wejście w świat nowoczesnych środków przekazu i odświeżenie wizerunku. Rozwiewając ostatnie wątpliwości warto zaznaczyć, że produkcja profesjonalnych filmów nigdy przedtem nie była tak przyjazna i dostępna. Obecnie wystarczy krótkie hasło, a zespół BeeProduction dopełni dzieła, jakim jest Twój własny, autorski film instruktażowy.
autor: Piotr Papież, BeeProduction