XXI wiek. Era ciągłego postępu, epoka narastającego pędu i poszukiwania nowoczesnych rozwiązań. Etap w dziejach, gdy jesteśmy w stanie podróżować w kosmos, ale i czas, gdy brak kroku naprzód często oznacza krok w tył. Podobnie dzieje się w świecie reklamy i marketingu. Jako przedsiębiorca zdajesz sobie sprawę, że utrzymanie się na szczycie to nieustanny wyścig o uwagę Klienta, któremu często zwyczajnie brak czasu, by dokładnie poznać Twoją ofertę. Na szczęście i tu każdy dzień przynosi nowe rozwiązania, a tym najskuteczniejszym jest film promocyjny. Co jednak wyróżnia go na tle innych form reklamy i dlaczego zyskał taką popularność?
1. Użytkownicy wolą film, niż tekst
Według badań 1 dziennie wchłaniamy ok. 100’000 słów, a w jednym tylko 2010 roku napisano ich tyle, ile od początku świata do… 2003 roku. Według dalszych ustaleń – „każdej minuty wysyłamy 12 mln SMS-ów, a każdego dnia 294 mld e-maili”. Są to liczby, które wykraczają poza wyobraźnię, ale mówią wiele o ilości tekstu, który do nas dociera. 1 Dane zaczerpnięte z książki Marketing narracyjny, Eryk Mistewicz Wychodząc swojemu Klientowi naprzeciw, zadbaj o niego już przy pierwszym kontakcie. Zamiast zalewać go tekstem, spraw, by Twoja reklama była ciekawym i przyciągającym kontrastem dla odchodzącej w niepamięć tradycyjnej reklamy internetowej.
2. Szerokie pole eksploatacji
Kolejnym atutem filmów promocyjnych są ich duże możliwości użytkowe. Posiadając taki materiał zyskujesz przywilej zamieszczenia go na oficjalnej stronie internetowej, w mediach społecznościowych czy prezentacji na targach i eventach. Zabieg ten gwarantuje wiele szerszy zasięg reklamy i stwarza szansę zaistnienia Twojego filmu, jako viral. Tak rozprzestrzeniający się materiał zapewni Ci dodatkowych odbiorców oraz potencjalnych Klientów. Jeśli jednak Twój produkt przeznaczony jest dla szerszej grupy odbiorców, a Tobie przyświeca hasło Sky is the limit!, zdecyduj się na reklamę w telewizji ogólnokrajowej, lokalnej, czy w transporcie miejskim. Tu naprawdę nie ma ograniczeń.
3. Wizerunek firmy
Taka produkcja to również wartość dodana dla ogólnej oceny i pierwszego wrażenia. Po obejrzeniu profesjonalnego filmu potencjalny Klient wie, że zawierza ambitnej, rzetelnej firmie o bardzo wysokim poziomie rozwoju. Dodatkowo jest to szansa dla Ciebie, by pokazać prawdziwe oblicze firmy: pracowników, budynki, czy sam proces produkcji, a takie zdjęcie maski bezpośrednio zbliża odbiorcę z tym, co proponujesz.
4. Ładniej, więcej, skuteczniej
Nieocenioną zaletą filmu promocyjnego jest też jego forma wizualna, potencjał informacyjny i sposób, w jaki działa na odbiorców. Ładniej, bo film daje wiele więcej atrakcyjnych możliwości wizualnych niż tekst czy billboard. Więcej, ponieważ źródłem przekazu obok tekstu jest również dźwięk i obraz, dzięki czemu w krótkim czasie możemy zawrzeć więcej informacji. Skuteczniej zaś ze względu na zróżnicowanie docierających do widza, możliwych do zapamiętania bodźców, które mogą kojarzyć się z firmą (obraz, dźwięk, tekst, muzyka, lektor, miejsca, akcja, bohaterowie etc.). Formy audiowizualne to niemal nieskończone możliwości dotarcia do Klienta. Animacje, wywiady, filmy instruktażowe, spoty czy format telewizyjny to tylko kilka kropli z oceanu sposobów, w jaki możesz promować swoją firmę. Video-marketing to również świat, w którym dobre produkcje rozprzestrzeniają się z prędkością światła, a przeistaczając się w virale, zyskują ogromną widownię i niezliczoną ilość potencjalnych Klientów. Czas leci. Odważ się na krok naprzód. Nakręć film promocyjny i patrz, jak Twoja firma rozwija skrzydła na miarę XXI wieku.