Pomysł na film nie powstaje w próżni. Ma to być rodzaj komunikatu, który posiada swojego nadawcę, sens, cel i odbiorcę. Często jego zadaniem jest wywołać reakcję, zachęcić widzów do konkretnego działania, czy coś objaśnić. Na charakter filmu wpływ ma również jego tematyka oraz wielkość i polityka firmy, której dotyczy video. Dlatego też, zgłaszając się do producenta filmów, należy szczegółowo przedstawić profil swojej działalności oraz odpowiedzieć na kilka pytań, które nadadzą kierunek projektowi.
1. Co ma być celem filmu?
Jeśli decydujecie się na film, z pewnością jest on związany z konkretnymi działaniami firmy. Może chcecie się zareklamować w social mediach, poszukujecie pracownika, lub też wprowadzacie nowy produkt lub usługę?
2. Kto ma być głównym odbiorcą filmu?
Jeżeli film przykładowo ma reklamować usługi Waszej firmy, koniecznie stwórzcie profil swoich klientów, a jeśli poszukujecie współpracowników, spróbujcie scharakteryzować branże potencjalnych kooperantów. To pomoże dobrać narzędzia dopasowane do danej grupy oraz sprawi, że film zostanie odpowiednio odebrany.
3. Jakie będą pola eksploatacji?
Czyli, gdzie będzie wyświetlany Wasz film. Styl video musi być dopasowany kanału komunikacji – inaczej będzie wyglądał film stworzony na potrzeby spotkania biznesowego, a inaczej ten, który ma być umieszczony na facebooku.
4. Jaką część merytoryczną ma zawierać film?
Dokładnie określcie temat filmu, tak aby wykonawca miał szansę dobrze zapoznać się z zagadnieniami. Wskażcie, co jest dla Was ważne, i co chcielibyście podkreślić. A może macie jakieś pomysły na przekazanie swojej treści?
5. Czy któryś z filmów korporacyjnych zapadł Ci szczególnie w pamięć?
Pokażcie wykonawcy filmu swoje inspiracje, rozwiązania, które Wam się podobają. To pozwoli mu poznać Wasze preferencje i wyjść naprzeciw Waszym oczekiwaniom.
6. Jaki jest deadline?
Określenie warunków i optymalnych terminów to podstawa udanej współpracy, szczególnie wtedy, gdy potrzebujesz filmu na konkretną okazję.
7. Jakie zasoby będziesz mógł zainwestować w tworzenie filmu?
Przekaż wykonawcy, jakimi środkami będzie mógł dysponować, produkując film – ile osób będziesz mógł zaangażować, oraz jaki budżet chcesz przeznaczyć na to przedsięwzięcie.