Czym właściwie jest employer branding? Jest to szereg szeroko zakrojonych działań firmy, których celem jest kreowanie wizerunku pożądanego pracodawcy, pracodawcy “z wyboru”. Dziś oprócz ciekawych infografik czy treści na portalach ogłoszeniowych coraz większą popularnością cieszą się filmy EB. Są to dokładnie zaplanowane i profesjonalnie zrealizowane produkcje, których celem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego pracownika i zachęcenie go do udziału w rekrutacji. Dowiedz się więcej i skorzystaj z naszej oferty!
Profesjonalny film employer brandingowy – skuteczne narzędzie do rekrutacji pracowników
Takie materiały promocyjne z powodzeniem stosowane są w wielu branżach. Przekazują w ciekawy i przystępny sposób informacje o firmie i pozwalają zarówno dotrzeć do dużej grupy potencjalnych odbiorców, jak i wyróżnić się na tle konkurencji. Chcesz zobaczyć, jak wyglądają przykładowe produkcje tego rodzaju? Koniecznie zapoznaj się z naszym portfolio, w którym znajdziesz szeroką gamę przykładów naszego wykonania.
Film rekrutacyjny jest narzędziem komunikacji z potencjalnymi kandydatami do pracy. Najważniejszym celem wideo jest wyeksponowanie oferty tak, by firma miała szansę pozyskać najlepszych pracowników na dane stanowisko. Film rekrutacyjny powinien w ciekawy sposób przedstawić informacje na temat firmy oraz uzyskać panującą w niej atmosferę. Występujący w filmie pracownicy zbudują pozytywny wizerunek pracodawcy i zachęcą kandydatów do dołączenia do zespołu.
Film, dzięki któremu budujemy pozytywny wizerunek pracodawcy, ukazując przyjazną atmosferę w firmie, jak również kulturę organizacyjną oraz integrację i zgranie zespołu. Głównym założeniem produkcji wideo tego typu jest kreowanie takiego wrażenia o pracodawcy, dzięki któremu obecni i potencjalni pracownicy dostrzegą atrakcyjne środowisko dla rozwoju swojej kariery.
Transmisja on-line (połączona z transmisją social media) umożliwia zaproszenie do udziału w organizowanych przez firmę wydarzeniach szerokiej rzeszy klientów, którzy z różnych powodów nie mogą uczestniczyć w nich osobiście. Nagrania z wydarzeń można transmitować na dowolnej stronie internetowej oraz platformach socialmediowych takich jak Facebook czy Youtube.
Oddając głos pracownikom, można przekazać o wiele więcej, niż tylko treści merytoryczne. Rozmowa daje przestrzeń do wyzwolenia emocji, opowiedzenia prawdziwej i wiarygodnej historii, która w rzeczywisty sposób wpłynie na innych pracowników.
Celem Call To Action jest sprowokowanie odbiorców komunikatu do zaangażowania się w to, co dzieje się na ekranie, oraz nakłonienie ich do natychmiastowej reakcji, zazwyczaj przy użyciu odpowiednich haseł. Produkcje filmowe typu Call To Action są na tyle subtelne, że nie wywołują w odbiorcach jawnego sprzeciwu. Tworzą one wzór zachowania, dzięki czemu osoba czytająca komunikat czuje mniejsze obiekcje i chętniej odpowiada na wezwania pojawiające się na ekranie.
Film sferyczny to film, którego scena jest nieograniczona, w którym możemy obserwować nie tylko akcje filmu, lecz także wszystko to, co dzieje się dookoła. Widz decyduje, gdzie chce spojrzeć, przesuwając i obracać perspektywę, dlatego też doskonale sprawdza się w prezentacjach przestrzennych. Dzięki temu każda firma może zaprezentować wnętrza swojej siedziby, fabryka zaprezentować linię produkcyjną, zaś hotel może pochwalić się pięknem swoich pokoi.
Filmy making of pozwalają pokazać niektóre procesy i projekty od wewnątrz. Dzięki temu osoby niezaangażowane mogą zobaczyć, ile pracy i zaangażowania włożono w jego realizację.
Zadaniem filmu viralowego jest zainicjowanie sytuacji, w której potencjalni klienci będą sami między sobą rozpowszechniać informacje dotyczące firmy, usług czy produktów, nie mając wsparcia ze strony tradycyjnej reklamy. Przekazywany jest on innym użytkownikom sieci poprzez media społecznościowe, portale internetowe, e-maile. Może to być tzw. budowanie świadomości marki oraz jej pozycjonowanie, czyli wywoływanie pożądanych skojarzeń z nazwą, logo firmy.
W wielu firmach o złożonych strukturach formą komunikacji pracowników z różnych działów jest intranet. Coraz więcej z nich ma intranet o rozbudowanej formie, gdzie istnieje możliwość dodawania również materiałów wideo. Filmy w intranecie mogą być tworzone w formie wywiadów z prezesem lub dyrektorami działów, w których można przedstawić podsumowanie działań, odniesione sukcesy i inne informacje, które firma chce zakomunikować swoim pracownikom.
Organizacja wydarzeń typu „open day” wymaga wielu przygotowań oraz obciąża bieżącą pracę firmy. Jednocześnie niemożliwym jest zaproszenie wszystkich potencjalnych kandydatów na wydarzenie. Film relacjonujący takie spotkanie pozwoli widzom skorzystać z zalet wydarzeń open day, poznać firmę i poczuć pozytywną atmosferę wydarzenia.