Filmy instruktażowe przyszłością w przekazywaniu informacji

Home / Produkcja / Filmy instruktażowe przyszłością w przekazywaniu informacji

Z uwagą czytasz każde słowo. Analizujesz podpunkty i paragrafy, zgłębiasz instrukcję strona po stronie, a następnie… – Zaraz, chwila, co tam pisali na początku…?

Znasz to uczucie? – Pora na dobre wieści! Otóż rozwiązanie tego problemu znajduje się bliżej, niż myślisz, a jest nim film instruktażowy.

Technika ta gwarantuje przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi widza oraz przekazanie większej ilości informacji w krótkim czasie, a to zaledwie niektóre z jej zalet. Poniżej kilka cech, które pozwolą Ci w pełni uświadomić sobie korzyści z niej płynące.

  1. Skuteczność

Główną zaletą filmów instruktażowych jest nowoczesny i ciekawy sposób przekazywania informacji. Wizualna forma przekazu angażuje widza w silniejszym stopniu, niż klasyczna forma instrukcji, a dodatkowo wpływa na stopień zapamiętywanych informacji (ilość angażowanych zmysłów decyduje o skuteczności zapamiętywania). Dodatkowym atutem jest tu możliwość zaprezentowania produktu czy przedstawianych czynności, czego nie odzwierciedli najdokładniejszy opis tekstowy.

  1. Możliwości eksploatacyjne

W dobie Internetu materiał elektroniczny to już praktycznie codzienność. Wyróżnia go niski koszt i czas doręczenia, który zależy wyłącznie od szybkości łącza internetowego. Co więcej, gotowy film można zamieścić na portalach społecznościowych czy stronie internetowej, co zapewnia nieograniczony dostęp do przekazywanych treści.

  1. Dodatkowa reklama

Internet to świat z otwartym dostępem niemal w każde miejsce. Umieszczając w nim video, jednocześnie gwarantujesz sobie dodatkową reklamę dostrzegalną przez wszystkich, którzy odwiedzają Twoją stronę. Dobrze wykonany film, w którym udzielasz fachowych porad, upewnia odbiorcę w przekonaniu, że ma do czynienia z rzetelną, profesjonalną firmą, która oferuje usługi najwyższej jakości.

  1. Zbierasz to, co zasiejesz

Ludzie powiadają, że nie ma nic za darmo, ale – jak twierdzą ci sami – stereotypy są po to, by… je łamać. Udziel potencjalnemu klientowi kilku cennych, darmowych wskazówek, których nie dostanie nigdzie indziej. Wykaż inicjatywę i zaprezentuj otwartość, jakiej nie zapewni konkurencja. Pozytywna energia powraca, a wraz z nią lojalny klient, któremu bezinteresownie ofiarowałeś część swojej specjalistycznej wiedzy.

  1. Identyfikacja z produktem / firmą

Filmy tego rodzaju mają również pewną cechę psychologiczną. Kiedy widz ogląda instruktaż dotyczący konkretnego produktu, jednocześnie zaczyna się z nim utożsamiać. Działanie to na poziomie nieświadomym zbliża odbiorcę, klienta czy potencjalnego kupca z produktem i usługą, a nawet całą marką.

Decyzja o inwestycji w instruktaż należy niekiedy do odważnych. W istocie jest to jednak świetna okazja na wejście w świat nowoczesnych środków przekazu i odświeżenie wizerunku. Rozwiewając ostatnie wątpliwości warto zaznaczyć, że produkcja profesjonalnych filmów nigdy przedtem nie była tak przyjazna i dostępna. Obecnie wystarczy krótkie hasło, a zespół BeeProduction dopełni dzieła, jakim jest Twój własny, autorski film instruktażowy.

autor: Piotr Papież, BeeProduction