Loading...

UKE

Home / UKE

Realizacja filmowa kampanii

Urząd Komunikacji Elektronicznej zgłosił się do nas z zapytaniem o produkcję filmu edukacyjnego dla dzieci w wieku 6-13 lat dotyczącego zagrożeń, z jakimi spotykają się dzieci korzystające z Internetu. W pierwszym kroku zasugerowaliśmy Klientowi podział grupy wiekowej na dwie osobne – 6-9 lat oraz 10-13 lat i przygotowanie dwóch odrębnych materiałów. Klient przyjął naszą argumentację, że zarówno stanowiące temat kampanii zagrożenia, jak i język, którym będziemy komunikować się z odbiorcami, powinien znacząco różnić się w przypadku każdej z tych dwóch grup wiekowych.

UKE - film dla grupy wiekowej 6-9 lat

Filmy dla wyjatkowych odbiorców

Kolejnym krokiem było stworzenie charakterystyki każdej z grup wiekowych oraz research materiałów wideo, które najchętniej oglądają osoby należące do każdej z nich.

Ustaliliśmy, że dzieci w wieku 6-9 lat – już nie przedszkolaki, ale jeszcze nie nastolatkowie – charakteryzuje przede wszystkim wybujała wyobraźnia i chęć do działania, a najchętniej oglądane w tym wieku obrazy to filmy animowane opowiadające przygody głównego bohatera, kojarzące się z dobrą zabawą i intensywnymi bodźcami. W związku z tym postanowiliśmy zaproponować historię opartą na archetypicznym motywie przejścia bohatera ze zwyczajnej, codziennej rzeczywistości do innego, magicznego świata (znanego chociażby z serii przygód o Harrym Potterze, „Opowieści z Narnii” czy „Alicji w krainie czarów”), z którym odbiorca będzie mógł łatwo sięutożsamić. Zasugerowaliśmy formę łączącą klasyczne nagranie (bohater w świecie realnym) z techniką animowaną (przygody bohatera w wirtualnym świecie oraz napotykane przez niego niebezpieczeństwa). Istotny element filmu miała stanowić rymowana narracja lektora (motyw znany z takich filmów jak np. „Horton słyszy ktosia”).

Według naszych ustaleń dla osób w wieku 10-13 lat bycie nastolatkiem stanowi istotny element tożsamości. Nastolatków cechuje duża krytyczność, ale również podatność na wpływ autorytetów. Najchętniej oglądane materiały to produkcje youtuberów, najczęściej osób starszych od odbiorców o kilka lat, kreujących modę i opinie – stąd zaproponowana przez nas formuła „react to” znana z popularnych wśród młodzieży kanałów na Youtube.

Produkcja filmowa

Po uzyskaniu akceptacji Departamentu Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego  UKE zostaliśmy umówieni na spotkanie z Prezesem. Zaprezentowaliśmy podczas niego zarówno opracowaną strategię, jak i pomysły na materiał wideo, a nasza rozmowa zaowocowała nawiązaniem współpracy.

Spośród współpracowników wytypowaliśmy dwa zespoły, które naszym zdaniem najlepiej miały poradzić sobie z realizacją każdego z zadań, a następnie koordynowaliśmy odbywające się równolegle procesy produkcji filmów dla starszych i młodszych dzieci, dbając o odpowiedni casting obsady, dobór rozpoznawalnego dla młodszych dzieci głosu lektorskiego oraz wizualną stronę obydwu produkcji. Po zakończeniu prac przekazaliśmy UKE dwa materiały, które są obecnie wykorzystywane podczas edukacyjnych organizowanych w szkołach podstawowych i gimnazjalnych. Według relacji Klienta spotykają się one z bardzo dobrym przyjęciem w każdej z grup docelowych, tym samym dobrze realizując swoje edukacyjne założenia.

UKE film dla grupy wiekowej 10-13 lat

Owocna współpraca

Usatysfakcjonowany rezultatami dotychczasowej współpracy Klient powierzył nam kolejne zadanie – produkcję filmu o nieuczciwych praktykach handlowych firm telekomunikacyjnych skierowanego do osób starszych. Podobnie jak wcześniej zaczęliśmy od charakterystyki grupy wiekowej oraz researchu. Następnie przygotowaliśmy dwie alternatywne koncepcje kreatywne – materiał stylizowany na scenę z popularnego wśród osób starszych serialu oraz film przypominający materiał newsowy. Podczas spotkania z Prezesem UKE oraz Departamentem Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego wspólnie zdecydowaliśmy, że najlepszym nośnikiem ustalonej merytoryki będzie format materiału newsowego. Aktualnie jesteśmy na etapie postprodukcji materiału.