Skip links

5 zasad kręcenia filmu reklamowego, który przyciągnie klientów

Video marketing coraz popularniejszy

Świat cyfrowej reklamy oszalał na punkcie wideo marketingu. Firmy chcą mieć filmy na swoich stronach internetowych i w mediach społecznościowych. Według Cisco filmy będą na koniec 2017 roku odpowiadać za 69% ruchu konsumentów w internecie. Nic dziwnego, bo atrakcyjne treści nie tylko doskonale sprzedają, ale też sprawiają frajdę odbiorcom. O czym pamiętać nagrywając film, który przyciągnie klientów?

1. Im krócej, tym lepiej
Filmy produkowane do mediów społecznościowych teoretycznie mogą mieć dowolną długość. Jednak zbyt długiego filmu nikt nie będzie oglądać. Adam Lisagor, producent filmów reklamowych, który nazywany jest Martinem Scorsese reklamy wideo, twierdzi, że idealna długość filmu przeznaczonego do wideo marketingu to od 90 do 120 sekund. Lisagor mówi: “Jeśli produkt jest prosty w odbiorze to reklama online może trwać nawet minutę. Nie można marnować uwagi widzów. Lepiej dać im więcej krótkich filmów niż jeden długi”

2. Nie sil się na żarty
Dowcipne filmiki mają tę zaletę, że bardzo szybko rozchodzą się w sieci. Oczywiście, jeśli żart jest trafiony i inteligentny. Jeżeli w filmie reklamowym uda się wpleść element żartu, ale będzie to wyglądało naturalnie, to dobrze. Jednak nie każda marka może sobie na to pozwolić. Zawsze trzeba pamiętać czym firma się zajmuje i do jakich chce dotrzeć klientów.

3. Język powinien być prosty
„Widzowie nie znoszą oglądać filmów napakowanych branżowym żargonem” – uważa Adam Lisagor. Dobrze napisany scenariusz to połowa sukcesu. Ludzie wiedzą, że oglądają reklamę, więc nie chcą słuchać jak wspaniała jest marka i czym się zajmuje, ale potrzebują prawdziwych emocji, inteligentnego przekazu i wysokiej jakości treści.

4. „Potrzebujesz mojego produktu”
“Każda reklama chce coś sprzedać ludziom. Nie ma nic w tym złego. Tak samo filmy reklamowe będą w pewien sposób koloryzować rzeczywistość i przekonywać widzów, że potrzebują akurat naszej pralki lub butów, które produkujemy. To też jest w porządku. Natomiast nigdy nie można oszukiwać swoich potencjalnych klientów” – mówi Lisagor. Tworząc reklamę swojej marki lub konkretnego produktu należy zawsze pamiętać o etyce. Dzisiejsi widzowie bardzo szybko zorientują, że ktoś chce ich okłamać, a to może być fatalne w skutkach i w najlepszym razie skończyć się utratą zaufania klientów.

5. Film ma swoje ograniczenia
Mimo ogromnej i wciąż rosnącej popularności treści wideo w internecie, filmy mają swoje ograniczenia. Po pierwsze, nawet najlepsza reklama nie sprzeda kiepskiego produktu. Film może być oglądany miliony razy, ale jeśli okaże się, że promuje coś, co nie trafi w gusta klientów, to nie przełoży się to na realny zysk. Po drugie, należy zadbać o dystrybucję reklamy. Efekt rozprzestrzeniania się wirusowego jest pożądany przez marketerów, ale konkurencja w tym temacie jest bardzo duża i trudno o organiczne rozprzestrzenianie się filmu w sieci. Potrzebna jest promocja.

W BeeProduction zajmujemy się nie tylko kompleksowym przygotowaniem filmu – od scenariusza, przez nagrywanie materiału po montaż i oddanie produkcji klientowi – ale doradzamy jak promować film, żeby dotarł do jak największej grupy odbiorców.